onsdag 10 juni 2009

Då var då och nu är nu

Jag kände precis en isande vind längs min ryggrad, ni vet kalla kårar. Som en moonwalkande isglass dansade nostalgin tätt och hittills har jag bara lagt in texter och val som är gamla och retrovackra.

Så jag svänger om skutan och blickar mot horisonten. Det är enkelt, även ny musik är outstanding och även om det är helt ologiskt för en etablerad blandbands kille så är den absolut bästa nya låten just nu nummer fem på världens längsta blandband.

Har ni hört den? Den med hon Katy Perry och varmt och kallt, ja och nej, in och ut, upp och ner? Ja, du har rätt, det är "H0t n´Cold" jag snackar om.

Pop blir knappast bättre och coolare än så här. Fullt ös, kaxig text med en artist som i sina bästa stunder tyvärr är lika brutalt värdelös live som Idol-killarna Idol-Lars och Johan Palm (För att uppfriska era redan långt bort glömda minnen om dessa två flickfavoriter så är Lars han som slaktade U2´s "One" och Nirvanas "Smells Like Teen Spirit" och Johan gjorde att jag aldrig med kan lyssna på "Viva La Vida" med Coldplay utan att må lite illa).

Track 5: "Hot n´Cold" - Katy Perry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar