onsdag 10 juni 2009

Räddad av radion

Morgonens behållning är helt klart när Radio Malmöhus helt plötsligt spelar Electric Light Orchestras smått magiska ”Living Thing”.

Varför lyssnar jag på Radio Malmöhus undrar du kanske? Själen är lika enkla som just den där låten är bra. Jag var så förödande trött imorse att jag inte orkade starta jukeboxen, då funkar radio som ett bra komplement och eftersom min nuvarande stereo är så gammal att jag inte längre kan se vilken radiokanal som är i bruk så blev det bara den första som kom upp.

Kan ni tänka er, det hann bli två riktigt bra låtar (den andra vet jag inte vilken den var men den var country så det stänkte om det) och jag väljer givetvis ELO:s grymma ”Living Thing” som Track 2 på världens längsta blandband!

Track 2: ”Living Thing” – Electric Light Orchestra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar